ZARZĄDZENIE NR 107/25
WÓJTA GMINY PŁASKA
z dnia 21 maja 2025 r.
w sprawie unieważnienia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Płaskiej
Na podstawie art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.), art. 63 ust. 1 i ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2024 r. poz. 737 z późn. zm.) oraz § 8 ust. 2 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1428) zarządza się, co następuje:
§ 1. Unieważniam konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Płaskiej wszczęty na podstawie Zarządzenia nr 90/25 Wójta Gminy Płaska z dnia 8 kwietnia 2025 r.
§ 2. 1. Zarządzam ponowne przeprowadzenie konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Płaskiej.
2. Ogłoszenie konkursu, warunki przystąpienia do konkursu, wymagane dokumenty oraz powołanie komisji konkursowej nastąpi odrębnymi zarządzeniami.
§ 3. Zarządzenie podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Płaska, na stronie internetowej Urzędu Gminy Płaska oraz tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
§ 4. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
W dniu 19 kwietnia 2025 r. Komisja konkursowa powołana Zarządzeniem nr 101/25 Wójta Gminy Płaska z dnia 14 maja 2025 r., przeprowadziła postępowanie konkursowe, w wyniku którego nie wyłoniła kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Płaskiej.
Zgodnie z § 8 ust. 2 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1428) organ prowadzący publiczne przedszkole, publiczną szkołę lub publiczną placówkę zatwierdza konkurs albo unieważnia konkurs i zarządza ponowne jego przeprowadzenie w razie stwierdzenia nieuzasadnionego niedopuszczenia kandydata do postępowania konkursowego.
Organ prowadzący dokonując oceny formalnej przeprowadzonego konkursu zauważył, że w postępowaniu konkursowym doszło do nieprawidłowości w postaci podjęcia przez komisję konkursową błędnej decyzji w przedmiocie odmowy dopuszczenia do postępowania konkursowego kandydatki Anny Kowalczyk (vide: Rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Lubuskiego Nr NK-I.4131.125.2015 z dnia 3 sierpnia 2015 r.). Komisja konkursowa uznała, że kandydatka nie spełniła wymagań wskazanych w ogłoszeniu konkursu (Zarządzenie nr 90/25 Wójta Gminy Płaska z dnia 8 kwietnia 2025 r.), tj. Komisja stwierdziła brak własnoręcznego podpisu na dokumencie „Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Płaskiej”. Zdaniem organu prowadzącego stwierdzone przez komisję konkursową uchybienie nie należało do istotnych uchybień i powinno podlegać co najwyższej uzupełnieniu poprzez wezwanie kandydata do złożenia podpisu pod dokumentem. W rezultacie powinno dojść do kolejnego etapu konkursu - merytorycznej oceny kandydata, a następnie wyłonienia (bądź nie) kandydata na stanowisko dyrektora w głosowaniu tajnym.