I N F O R M A C J A
Wójt Gminy Płaska informuje, że Rolnicy, których uprawy uległy uszkodzeniu w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych w postaci przymrozków wiosennych mogą do dnia 6 czerwca 2025 r. składać do Urzędu Gminy Płaska wnioski o szacowanie strat.
Wniosek dostępny jest do pobrania ze strony https://plaska.pl/ oraz bezpośrednio w Urzędzie Gminy Płaska.
Ważne informacje przy wypełnianiu wniosku:
- Powierzchnia upraw musi być zgodna z wnioskiem o płatności bezpośrednie składanym w 2025 r. do ARiMR, który należy załączyć,
- Wpisać należy wszystkie uprawy – również te, w których straty nie wystąpiły,
- Oznaczyć działki, na których wystąpiły szkody i oszacować procent strat,
- Wniosek należy wypełnić rzetelnie i czytelnie,
- Prosimy o podanie aktualnego numeru telefonu dla ułatwienia kontaktu.
Do wniosku należy dołączyć:
- kopię wniosku o dopłaty bezpośrednie na 2025 rok,
Brak złożonej kopii wniosku o dopłaty bezpośrednie uniemożliwi komisji prawidłowe wypełnienie protokołu ze szkód, który jest podstawą do ubiegania się o pomoc,
- dane z polisy ubezpieczeniowej (jeśli uprawy były ubezpieczone).
oraz w przypadku posiadania zwierząt:
- wypełnić załącznik nr 1 - Oświadczenie o wielkości produkcji zwierzęcej w gospodarstwie oraz ewentualnych upadkach zwierząt.
- wydruk z Systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt (IRZ)
Przyjmowane będą tylko kompletne wnioski wraz z wymaganymi załącznikami.
W przypadku gospodarstwa rolnego położonego na obszarze co najmniej dwóch gmin, w których wystąpiły szkody, formularze wniosku składa się do każdej gminy oddzielnie, wpisując do nich tylko uprawy znajdujące się na terenie danej gminy.
Po sporządzeniu protokołów cząstkowych, rolnik przekazuje do gminy, na terenie której znajduje się siedziba gospodarstwa (tzn. miejsce zamieszkania rolnika) protokół cząstkowy. Komisja w tej gminie sporządza protokół zbiorczy, wpisując do niego wszystkie uprawy z protokołów cząstkowych oraz uprawy położone na terenie zamieszkania rolnika.